Decyzja o zapisaniu się na kurs to często pierwszy krok do rozwoju zawodowego i osobistego.

Korzyści, które możesz otrzymać z ukończonych kursów takie jak: zwiększenie szans na zatrudnienie, podwyżka, wzrost zadowolenia czy rozszerzenie sieci kontaktów wydają się dość atrakcyjne, jednak wybór odpowiedniego kursu może być trudny, zwłaszcza w obliczu ich szerokiej oferty.

Jak zatem znaleźć ten odpowiedni dla Ciebie, który spełni Twoje oczekiwania i pomoże Ci osiągnąć Twoje cele?

W tym artykule podpowiemy Ci, jak analizować swoje potrzeby oraz na co warto zwrócić uwagę przy wyborze kursu.

Zwróć uwagę, że większość kursów zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach będzie zawierała opisy, dzięki którym łatwiej poznasz dany kurs.

Prześledźmy jakie są najczęściej spotykane kryteria oraz jak je czytać.

Kategoria i cel kursu

Wybierając kategorię kursu zwróć uwagę na cel jaki chcesz osiągnąć dzięki kursowi:

  • Swoje zainteresowania: Jeśli zależy Ci na na tym, aby nauka była przyjemniejsza, spróbuj poszukać kursów, które będą odpowiadały Twoim zainteresowaniom.
  • Cele zawodowe: Twoim celem może być również zdobycie nowe umiejętności, które przydadzą Ci się w pracy. Postaraj się wybrać taki kurs, który jest związany z Twoją branżą lub przyszłą karierą.
  • Rozwój osobisty: Jeśli chcesz poszerzać swoje horyzonty lub rozwijać swoje zainteresowania, możesz eksperymentować i wybrać kurs z zupełnie innej dziedziny.

Jest to istotny element, nad którym warto się zastanowić, gdyż właśnie cel, który chcesz osiągnąć poprzez kursy, nakreśli Ci drogę i znacznie ułatwi szukanie odpowiedniego dla Ciebie.

Poziom trudności kursu

Wybierając poziom trudności kursu zwróć uwagę na:

  • Twoją wiedzę początkową: Zastanów się, jakie już masz umiejętności w danej dziedzinie. Wybór kursu zbyt łatwego może okazać się nudny, a zbyt trudnego – zniechęcający. Zwykle skalą, z jaką się spotkasz będzie: początkujący-średniozawaansowany-zawaansowany.
  • Tempo nauki: Zastanów się, ile czasu możesz poświęcić na naukę i jaki jest Twój styl uczenia się. Często w opisach kursów znajdziesz ilość godzin, która zajmuje na ukończenie kursu.

Język kursu

Wybierając język kursu zwróć uwagę na:

  • Zrozumienie materiału: Kurs prowadzony w języku, który dobrze znasz, pozwoli Ci skupić się na treści, a nie na tłumaczeniu.
  • Możliwości rozwoju: Jeśli jednak chcesz nauczyć się nowego języka, kurs może być doskonałą okazją do jego praktyki.

Organizator kursu

Wybierając organizatora kursu zwróć uwagę na:

  • Renomę i doświadczenie: Zastanów się czy zależy Ci, aby podmiot, który kurs organizuje był np. dużą znaną korporacją, czy jednak to nie jest dla Ciebie kluczowy czynnik.

Miejsce kursu

Sprawdzając miejsce kursu zwróć uwagę na:

  • Dostępność: Zastanów się, czy wolisz aby taki kurs odbywał się stacjonarnie czy online.

Czas trwania kursu

Sprawdzając czas trwania kursu zwróć uwagę na:

  • Twoje możliwości czasowe: Zastanów się, ile czasu możesz na niego poświęcić.

Certyfikat

  • Sprawdź czy kurs jest certyfikowany. Może to być kluczowy aspekt pod względem potwierdzenia Twojej umiejętności dla pracodawcy.

Budżet

  • Zastanów się, ile możesz przeznaczyć na kurs. A może szukasz tylko bezpłatnego kursu?

To są jedne z ważniejszych kryteriów, nad którymi powinieneś się zastanowić, jeśli chciałbyś dobrać odpowiedni kurs dla siebie. Sporo tego, prawda? Dlatego:

Ustal priorytety

Jeśli chwilowo nie chcesz aktualnie wydawać pieniędzy i masz mało czasu, wybieraj bezpłatne kursy online, które możesz wykonywać wtedy, kiedy znajdziesz na nie czas!

Przykładem takiego bezpłatnego kursu jest

Kurs: Kultura organizacyjna, czyli porozmawiajmy o relacjach

organizowany przez Żabkę.

Najpierw zdobądź informacje

Jeśli nie posiadasz zbyt szerokiej wiedzy np. z zakresu statystyki opisowej, a nie wiesz, czy Twoja dotychczasowa wiedza wystarczy na ten poziom kursu, to zajrzyj do dokładniejszego opisu kursów.

W większości z nich znajdziesz opis tego co dokładnie będzie znajdowało się w każdym module, oraz ile testów będziesz musiał ukończyć, aby uzyskać certyfikat. Rzucenie się na głęboką wodę, może Ci skutecznie zmarnować czas oraz odebrać chęci do brania udziału w takich kursach.

Przykładem takiego kursu, gdzie znajdziesz informację co znajduje się w każdym module jest

Kurs: Zachowania konsumentów

Twoja wymarzona praca o krok od Ciebie

Marzysz o wyższym stanowisku niż te które aktualnie zajmujesz? Teraz w internecie znajdziesz dużo opisów stanowisk, w których znajdziesz jasno opisane kwalifikację, umiejętności, ukończone kursy, które osoba musi posiadać, aby aplikować na dane stanowisko.

Sam sprawdź, dopytaj przełożonego, albo kolegów z branży a może się okazać, że kurs pomoże Ci zwiększyć szanse na awans.

Podchodź indywidualnie

Wraz z rosnącym doświadczeniem i upływającym czasem, Twoje potrzeby związane z kursami doszkalającymi będą się zmieniać, dlatego proponujemy, aby wybierając każdorazowo kurs, analizować powyższe kryteria od nowa, podchodząc do każdego kursu indywidualnie.

Szukanie kursu może wydawać się ciężkie, jednak korzyści płynące z posiadania certyfikatów, naszym zdaniem znacznie je przewyższają!

.

A tutaj znajdziesz dostępne kursy, które już znajdują się na naszej stronie

Szkolenie Santander: Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów

Kurs: Jak założyć, rozwinąć i sprzedać start up

Kurs: Analiza klienta

Zobacz także:

Cenimy Państwa prywatność
Cookie settings
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności. Czytaj dalej.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystkie
Cookie settings
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu.Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Cookies set by Google for logged in users.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

There is no cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

There is no cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Cookie settings