Tematyka: Stypendium
Dla kogo: został przyjęty na pierwszy rok studiów stacjonarnych oraz spełnia poniżej opisane warunki
Do kiedy można aplikować? Do 10 września 2024 r. do godz. 12:00
Fundacja FEJJ chce budować społeczeństwo równych szans, w którym o sukcesie decydują̨ indywidualne talenty, a nie miejsce urodzenia. Dlatego co roku przyznają kilkaset stypendiów dla osób pochodzących z mniejszych miejscowości i z rodzin o niskich dochodach.
Nie mają, poza tym żadnych kryteriów dotyczących osiągnięć – uważają, że każdy, bez względu na osiągnięcia, zasługuje na szansę.
Stypendia przyznają wyłącznie na pierwszy rok studiów. To najtrudniejszy moment, kiedy wsparcie jest szczególnie potrzebne. Nie chcą uzależniać stypendystów od tego wsparcia – zależy im na tym, by po pierwszym trudnym roku stanęli na własnych nogach.
Nie stawiają też wymogów co do tego, na co pieniądze powinny zostać́ spożytkowane – stypendyści mają różnorodne potrzeby i sami wiedzą najlepiej, jak wykorzystać nasze wsparcie.
Fundacja Edukacyjna Jerzego Juzonia przyznaje średnio ok. 400 stypendiów rocznie, w wysokości 6000 PLN (od 2020 roku).
Jakie warunki musisz spełnić, aby ubiegać się o stypendium FEJJ?
Do ubiegania się o stypendium akademickie uprawniony jest student lub studentka, który spełnia łącznie następujące warunki:
- zdał egzamin maturalny w aktualnym roku, lub rok wcześniej,
- w roku akademickim, w którym ubiega się o stypendium został przyjęty na pierwszy rok studiów stacjonarnych i po raz pierwszy podejmuje studia na polskiej uczelni akademickiej.
- pochodzi z miasta lub wsi do 30 tys. mieszkańców,
- średni miesięczny dochód na jednego członka jego rodziny nie przekroczył 1700 PLN,
- posiada obywatelstwo polskie.
Wniosek o stypendium składany jest w całości online poprzez system na stronie fejj.pl. Jeśli kandydat lub kandydatka spełnia powyższe kryteria, o przyznaniu stypendium decyduje kolejność zgłoszeń, a więc data i godzina, z którą wniosek uzyskał komplet potwierdzeń.
.
Zobacz również bezpłatny webinar
Jak i gdzie zamieniać lajki na konwersje w e-commerce?